عصر ورزش | پایگاه خبری ورزشی

قوی هستیم و کرونا را شکست می دهیم

ads
کد خبر: 1286
تاریخ انتشار: شنبه 01 اسفند 1394 - 15:22
نویسنده: admin
ارومیه برگزار کننده مهمترین رویداد والیبال آسیا توسط جلال زاده

برای اولین بار توسط وحید جلال زاده اتفاق افتاد:

ارومیه برگزار کننده مهمترین رویداد والیبال آسیا
در سال 1389، دومین سال حضور وحید جلال زاده به عنوان استاندار در استانداری آذربایجان غربی از هر حیث سالی پر اهمیت و پر بار بود.

شهر ارومیه و کلیت استان کهن آذربایجان غربی در هر سه ماه از فصل و به عبارتی هر فصل از فصول چهارگانه سال شاهد رخ داد یک یا چند رویداد بسیار مهم در عرصه های مختلف بین المللی، ملی و بومی بود.

اقتصاد و بازرگانی، دیانت و معنویت، سیاست و بصیرت، ورزش وقهرمانی، فرهنگ و تاریخ و... از بسترهای مهم این رویداد های تاریخی و بسیار مهم برای حال و آینده استان و شهر ارومیه بودند.

از جمله ی این رویدادها، برگزاری دومین دوره مسایقات کاپ برتر والیبال مردان آسیا بود. تابستان گرم سال 1389 و مردادماه بسیار پر هیجان و شادی بخش برای پایتخت والیبال کشور.

عرصه مهم ورزش در آذربایجان غربی و شهرارومیه به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و نیز بعد از سال های دفاع مقدس برای طرح پتانسیل های مختلف ورزشی و عرضه استعداد های موفق و برتر جوانان استان و شهر ارومیه دارای جایگاه ویژه بوده و هست.

در این میان ورزش والیبال(با در نظر تجربه تلخ فوتبالی در اوایل دهه 70 و امتداد آن در دهه 80 ) با پیشینه تاریخی مسلم در تاریخ معاصر ورزش کشور به عنوان ورزش مادر استان و به ویژه شهر ارومیه مطرح و این خطه مرزی را یگانه منطقه والیبال خیز کشور معرفی کرده بود.

وحید جلال زاده در اولین سال حضور خود در عالی ترین مسند مدیریت اجرایی استان با درک موقعیت مهم ورزشی استان و نیز وجود زیرساخت های اساسی این ورزش در این شهر ارومیه به ویژه ورزش والیبال از حیث استعداد های موفق جوانان، مربیان زبده، سالن بزرگ 6 هزاری نفر و .... توجه ویژه خود را در امر ورزش به این رشته ی پر طرفدار و بومی استان و شهر ارومیه معطوف کرد.

جلال زاده در اولین گام برنامه ریزی در جهت برگزاری رویداد بین المللی  دومین دوره مسایقات کاپ برتر والیبال مردان آسیا در اولیت کاری خود در امر ورزش استان قرار داد.

این رویداد مهم ورزشی با حضور 8 کشور از قاره آسیا به ترتیب کشورهای ژاپن، چین، کره جنوبی، اندونزی، استرالیا، قزاقستان، چین تایپه و ایران در دهم مردادماه کلید خورد و تا 16 این ماه ادامه پیدا کرد.

جلال زاده در اولین اطلاع رسانی خود پیرامون برگزاری این رویداد مهم ورزشی در استان و شهر ارومیه علت اعطاء میزبانی دومین دوره مسابقات کاپ برتر والیبال مردان آسیا به استان آذربایجان غربی را اینگونه تشریح کرد:

«ظرفیت های آذربایجانی غربی در رشته والیبال و برخورداری از زیرساخت-های لازم و استعدادها وعلاقه مندی مردم به این رشته ورزشی را از جمله علل اعطاء میزبانی این دوره از رقابت های کاپ برتر آسیا به این استان و شهر ارومیه است.»

در همان ایام حکم ریاست ستاد برگزاری دومین دوره مسابقات کاپ برتر والیبال مردان آسیا نیز ازسوی معاون ریاست سازمان تربیت بدنی کشور در مراسم تجلیل از  قهرمانان و مدال آوران کشور به وحید جلال زاده اعطاء شد.

جلال زاده در برنامه زنده رادیویی در اوایل تابستان سال 1389 ضمن اطلاع رسانی در خصوص برنامه های کاری خود به چندین رواید مهم که در تیرماه و مردادماه پیش رو استان و شهر ارومیه شاهد برگزاری شان خواهد بود نام برد، از جمله: اجلاس اقتصادی استان های هم مرز ترکیه و ایران در تیرماه و نیز مسابقات کاپ برتر والیبال مردان آسیا در مردادماه!

بخش هایی از سخنان استاندار وقت استان(حاج وحید جلال زاده) در این برنامه رادیویی:

«مردم در برگزاری هرچه بهتر کاپ برتر مردان آسیا کمک حال مسئولین باشند»

و یا:

«از مسئولین و مردم می خواهم شهر را آماده برگزاری این مراسم کنند تا دروغ پراکنی رسانه های بیگانه درباره مردم و فرهنگ مردم بیش از پیش برملا شود»

جلال زاده آمادگی استان و شهر ارومیه را در دیدار با رئیس فدراسیون والیبال چنین عنوان کرد:

«تدابیر لازم جهت برگزاری هرچه بهتروالیبال کاپ آسیا در مردادماه امسال در آذربایجان غربی اندیشیده شده است»

در همین دیدار وحید جلال زاده آذربایجان غربی را مهد والیبال کشور دانسته بود و از تأکیدات ویژه رئیس جمهوری وقت نسبت به این رشته ورزشی در آذربایجان غربی سخن گفته بود.

وحید جلال زاده استاندار وقت آذربایجان غربی:
«برگزاری مکرر رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در آذربایجان غربی می تواند ضمن نشان دادن اقتدار و کارآمدی نظام اسلامی در منطقه، نشاط اجتماعی  و روحیه تازه در مردم استان ایجاد کند.»

جلال زاده در مراسم افتتاحیه رقابت های کاپ آسیا  پیشنهاد تبدیل ارومیه به شهر والیبال آسیا را مطرح نموده و چنین گفت:

«آماده فراهم کردن زیرساخت ها برای تبدیل ارومیه به شهر والیبال آسیا هستیم»

او از کمیته کنترل فدراسیون والیبال آسیا نیز درخواست کرد که ارومیه را به عنوان شهر والیبال آسیا اعلام کنند و مردم و مسئولین استان و شهرارومیه را آماده پذیرش چنین مسئولیتی دانست.

نهایتا در پایان مارتن 7 روزه دومین دوره کاپ برتر والیبال مردان آسیا تیم ملی ایران در شهر ارومیه به طور قاطع، قهرمان بلامنازع این دوره از رقابت ها شد.

 

 

این بزرگترین حاصل مدیریت اجرایی این رویداد مهم ورزشی در مهد والیبال کشور بود: مدیریت استانداری وقت استان با این حرکت قهرمانانه در قهرمانی تیم کشورمان در شهر ارومیه سهیم شد.

کد امنیتی رفرش
نظرسنجی

به نظر شما کدام تیم قهرمان لیگ برتر می شود؟(چینش به ترتیب الفبا)

تبليغات در سايت

جدول، نتایج و برنامه لیگ برتر والیبال

عضویت در خبرنامه
ایمیل خود را وارد کنید

امکانات
12941885274761,789503120,1992,533,998